Istenes Tibor: Kanál lettem

Beköltöztem abba a csuporba,
ahonnan a mézet csókolta a szád,

Csónakként lebegtem az édes semmiben…
Aztán kristály lettem a szád szélén,
Nem hagyhattál ennyiben…

Kanál lettem a kávéd forró észlelései között,
Kavartam benned a koffeint és a reggeleket,
Elaludtam veled a puha párnán,
Lenyomtam veled a vekkereket.

Most némán nézem, ahogy estének öltözöl,
Bordó függöny arcod szelíd tüze,
Lángokkal borítod testem,
A tűz vadít, majd szinte emésztene.

Ernyedten látom szemedben a nyár elmúló perceit,
Még ölelem őszi rozsdás karjaid,
De a holnapok elmúlt ruháiban,
Szaggatom a jövő harcait.

Lepedők ráncos magányai,
Hozzák elém őszülő hajad,
Múlt, jövő a jelenbe lépve,
Őrzi minden szerelmes szavad.

***

Istenes Tibor (1972-)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Ornella Fiorini: Lányomnak

Závada Péter: Bontás

Wass Albert: Tél