Frederico Garcia Lorca: Találkozás

Se neked, se nekem
egymás felé nem szabad
lépni sem, nézni sem.
Tudod, tudod már, miért?
Oly nagy a szerelem.
Megy az ösvény, menj tovább!
Kezemen
szögek sebe
élesen
Nem látod, hogy
vérzem?
Ne nézz hátra, lépegess
csöndesen.
S imádkozz, akár csak én,
hogy legyen kegyelem,
mert se neked, se nekem
egymás felé nem szabad
lépni sem, nézni sem.

Illyés Gyula fordítása


Találkozás

Se neked, se nekem,
már jól tudjuk, nekünk tilos
ez az égi szerelem.
Te... mégis tudsz engem.
Mély bennünk az érzés!
És mégse' tévessz lépést.
Mindkét tenyeremen
fájdalmas szög-sebek
lobogva égnek.
Látod-e? Nézz rám, nézz
kezemre: vérzek.
De ne fordulj vissza,
csak lassan menj tovább,
én imádkozom helyetted is,
mint Szent Kajafás,
mert se neked, se nekem,
már jól tudjuk, nekünk tilos
ez az égi szerelem.

Kovács Anikó fordítása


Frederico Garcia Lorca  (1898-1936)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Ornella Fiorini: Lányomnak

Závada Péter: Bontás

Wass Albert: Tél