Ana Blandiana: Alig kezdtem megszokni

Alig kezdtem megszokni, hogy
A havazás a ritka légben
Valahol hirtelen eláll,
Alig értettem meg, hogy többé
Nem tudsz elmenekülni
Mohó tekintetem elől,
Mely mindenképp látni akar,
Alig pillantottam meg rezdülő
Szempillám mögül
(Ahogy mondani szokás)
Lágyan aláhulló hajkoronádat,
S alig ismertem föl válladnak
A behavazott láthatáron
Kirajzolódó árnyékát,
És elárult szárnyaidat
A végnélküli hótömegben.
Megérinthettelek volna,
De féltem, nehogy egy mozdulattal
Megsértsem áttetsző lényed
Letisztult körvonalait.
Megtanulhattalak volna kívülről,
Kivárva a pillanatot, midőn
Riadtan tűnsz el megint,
Ha a hófúvás elállt.


Lászlóffy Csaba forditása
Ana Blandiana (1942-)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Ornella Fiorini: Lányomnak

Závada Péter: Bontás

Wass Albert: Tél