Somlyó György: Mese a reggelről és az estéről

Veled alszom és veled ébredek
Csalás nélkül ismétlődő csoda
Harmadnap mindegyik napon
Előttem öltözöl előttem vetkezel
Reggel este
mint a reggel az este
A reggel mindig ugyanaz
a reggel
Nincsen másik este
csak este van
Míg veled alszom s veled ébredek
Mindennap újra eltöröltetik
Minden nap amely múlttá lett mióta
Veled alszom és veled ébredek
Állandósult jelenidőm
Csak az én egemen delelő égitest
Biztos csillag
reggel kikelsz a ködből
S estére mindig ágyamba hanyatlasz
Mezítlenségeden mérem időm
Elzüllő perceimet összetartják
Tested nappalai és tested éjszakái
Idegeim első hajnali és
Utolsó éjszakai járata
Természetem éghajlata
Görbe tereim geometriája
Vonatom ablakában rohanó hold
Számításaim limese
Ott végződöm ahol te kezdődsz
Belőlem mindig te leszel
Belőled mindig én

Somlyó György (1920-2006)


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Ornella Fiorini: Lányomnak

Závada Péter: Bontás

Wass Albert: Tél