Csontos Márta: Egy másik mese

Hazudj nekem egy másik
mesét, amit én is elhiszek,
ne azt, hogy a csillagok
helyet cserélnek a Földdel,
s az égre írt mesék elérhetetlenek.

Hazudj egy másik történetet,
amiben nincs fekete madár,
tudnom kell, hogy Ariadne
fonalát nem hiába tekerem,
a jelszó nem lehet: Soha már.

Hazudd azt, hogy te is elhiszed,
a szélmalom szétszórja szavad,
hazudd, hogy te töltöd fel a Napot
hajnalonta, s a fényből
Illés szekeréhez kötöd a lovakat.

Hazudd, hogy az álmaid szegélyén
ülsz, ahol hallgatnak a fegyverek,
hazudd, hogy a saját rendedben csak
én vagyok az eretnek; mégis, a
mérhető magasságban ott állunk:
Te meg Én, ott , az Ég szennyes,
megtiport mennyezetén

Csontos Márta (1951-)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Ornella Fiorini: Lányomnak

Závada Péter: Bontás

Wass Albert: Tél